Vegetarisk baconpasta med bondbönor, morotsslantar och parmesan

Hälsans kök a la bacon är den första vegobacon som jag någonsin tyckt om. De har fått till konsistens och smak jättebra. Superduperlik bacon är den kanske inte men det tycker jag kan ses som något positivt (som den baconhatare jag är).

Här är en enkel vardagsrätt som kom till när jag nyss hade skördat bondbönor och morötter i pallkragarna. Fullkornsspaghetti, vegobacon, kokade bondbönor och slantade morötter samt massa parmesan uppå.

P.S. Riktigt så svartbränd som det ser ut på bilderna var maten inte. Annars har jag ju dock hört att det ger bra sångröst D.S.

Leave a Reply

