Grönt

Blev så väldigt glad när jag kunde lägga vantarna på den här boken! Eller rättare sagt låna den av en kompis.

En hel kokbok om grönsaker och inte bara att de tar upp råvarans ursprung, vilka sorter man ska välja och hur de ska hanteras. Nej, nej, de har också fyllt kokboken med helt fantastiska recept. Jag vill bara kasta mig över dem och börja provlaga.

Odlarinspirationen börjar också komma tillbaka när jag påminns om hur kul det var i somras när det bara var att gå ut i trädgården och hämta in grödor till middagen, färska kryddväxter och rabarber och bär till efterrätten. Kanske det är dags att börja inhandla fröer?

3 thoughts on “Grönt

  1. Jag börjar också längta efter odling. Jag har börjat fundera och planera vad jag ska odla i år. Det finns inget ljuvligare än att gå ut i sin egen trädgård och hämta mat🙂

    Jag önskar dig en fin tisdag!
    Kram Sofia

Leave a Reply

