Lurad av laxen

Jag läser två böcker just nu. “Supertanten” av Elin Ek och “Lurad av laxen” av Marit Paulsen. Jag kan ju inte direkt påstå att jag håller med Paulsen i allt (kanske en bråkdel av allt) men hon uttrycker sig bra och jag skulle vilja kalla henne en supertant (är dock lite osäker på hur mycket hon uppskattar det).

Hon kämpar för mat, miljö och hälsa. Hon är rättfram, stenhård och vågar stå upp för det hon tror på. Inge krusiduller där inte, utan rent sunt förnuft. Jag har inte läst klart boken så jag kan inte ge er en recension men jag vet att jag inte kommer gilla allt hon skriver (t ex kritiken mot ekologisk odling). Jag vet dock också att jag tycker om det faktum att hon uppmanar läsaren att tänka själv OCH ATT INTE SLÄNGA MATEN. Det är ingen som kan säga att denna sista punkt är felaktig iallafall.

Leave a Reply

