Blå Kongosallad

Nu ska jag snart slänga mig i sängen. De här mörka dagarna börjar ta ut sin rätt och tröttheten faller på. Så tur i oturen att advent är stundande och man kan börja pynta fint och tända ljus hemma i stugan. Idag har jag dessutom tjuvstartat med lite julmusik. Hoppas dessutom kunna börja med lite julrecept här på bloggen.Snaart, jag lovar!

Först blir det dock ett recept som andas lite sommar men potatissallad fungerar alltid menar jag. Särskilt om den ser så här fräck ut som Blå Kongosalladen gör och när den är gjord på rester från kyl och frys!

Blå Kongosallad, 2 port

6 st kokta Blå kongo-potatisar

100 g tillagade haricots verts

1 hackad röd lök

4 st strimlade soltorkade tomater

1/2 dl hackad persilja

1/4 dl vitvinsvinäger

1/2 msk dijonsenap

3/4 dl rapsolja

salt och peppar

1. Blanda potatisen med resten av ingredienserna.

2. Vispa ihop dressingen och häll över salladen. Rör om och servera varm eller kall.

Leave a Reply

